btn-2-lines
 
 
 
 
SEO קידום במנועי חיפוש

אופטימיזציה של אתרים – קולעים בול למטרה

כשמדובר באופטימיזציית אתרים למנועי חיפוש (SEO),אין הרבה מקום לטעויות. עליכם לדעת כמה שיותר על העסק והאתר שאתם מקדמים, שאם לא כן – אתם עלולים לקדם אותו בצורה שגויה.

מכאן מגיעה החשיבות של פנייה לחברת קידום אתרים בגוגל; חברה שעושה בשבילכם את העבודה בצורה מקצועית, מדויקת ואמינה.

בכל אשר ילך מקדם האתרים או איש השיווק באינטרנט, תמיד תלווה אותו האופטימיזציה ("מיטוב", בעברית). אותו תהליך נצחי ומתמשך, שמטרתו להפוך את האתר לרלוונטי בתחומו; ובעצם – לסמכות מובילה בעיני הגולשים ומנועי החיפוש כאחד. אם אפשר היה להמיר את המילה "אופטימיזציה" למילה אחרת, שתתאר את מהות התהליך בצורה המדויקת ביותר - הרי שמילה זו תהיה "רלוונטיות".

אופטימיזציה באתר

 
כיוון שברלוונטיות עסקינן, ראשיתה של כל אופטימיזציה פנימית (On-site) היא במחקר שוק מעמיק. עליכם לשוחח עם בעל העסק או האתר, ולהבין מהם המוצרים ו/או השירותים שהוא מציע. לאחר מכן עליכם לבחון את האתר עצמו, ולראות מהי היררכיית הדפים בו: האם המוצרים מחולקים לפי קטגוריות? האם מדובר באתר שמציע שירות כזה או אחר, ואין בו חלוקה לפי נושאים? כל מידע שתצליחו לחלץ – ישרת אתכם הן בשלבים הבאים והן בתהליך האופטימיזציה עצמו.

 
אופטימיזציה באתר
 
לאחר שלב הבחינה המעמיקה ומתן תשובות לשאלות הראשוניות הללו, ניתן להתחיל בביצוע מחקר מילות מפתח. מחקר המילים יתבסס על המידע שניתן לנו מבעל העסק, בשילוב עם זה הקיים באתר עצמו. מחקר המילים מיועד לספק לנו מילות מפתח ספציפיות וייחודיות לנישה העסקית של האתר. לאחר שעשינו מחקר מילים ובחרנו את מילות המפתח בהן נקדם את דפי האתר השונים, הגיע זמן האופטימיזציה עצמה.

בכמה דפים נבצע את תהליך המיטוב?

בשלב זה, שלמעשה הינו תהליך מתמשך, חשוב מאוד לזכור: אם מדובר באתר גדול, בעל מאות ואלפי עמודים, לא נוכל לבצע אופטימיזציה בכולם בבת אחת. יש להתחיל את התהליך בדפים העיקריים באתר – דף הבית הוא הראשון מביניהם, ולאחריו דפים חשובים אחרים כגון קטגוריות מוצרים עיקריות ועוד. איך נדע אילו דפים הם החשובים? לפי המחקר שעשינו בתחילת התהליך; לכן הוא כל כך חיוני.

בכל פעם נמשיך לבצע מיטוב של דפים אחרים באתר, עד שנסיים עם כולם. לחילופין – אפשר לקבוע מראש שאין אנו מעוניינים בכך, אלא רק במספר מסוים של דפים. הדבר בהחלט חוסך לנו עבודה, כיוון שאז מדובר באופטימיזציה מהירה יותר.

אופטימיזציה מחוץ לאתר

כל דף פנימי שעבר מיטוב יכול להתחיל להיות מקודם במנועי החיפוש. לשם כך נחוצה גם אופטימיזציה חיצונית (Off-site), המתבצעת באתרים אחרים. אנו מפיצים מידע אודות האתר שאנו מקדמים, והופכים אותו לרלוונטי ולסמכותי בתחומו – גם באתרים אחרים. רלוונטיות היא מילת המפתח בכל מיטוב של אתר קיים – הן רלוונטיות מבחינת התוכן הפנימי שבו, והן רלוונטיות מבחינת אתרים אחרים, המצביעים עליו כעל אתר רלוונטי בתחומו.

תהליך מיטוב תמידי

האופטימיזציה הפנימית והחיצונית היא תהליך מתמשך. כדי להפוך את האתר לרלוונטי, צריך למטב את הדפים הקיימים בו, להוסיף דפים חדשים כל העת בנושאים רלוונטיים, וכן להפיץ מידע וקישורים גם באתרים אחרים.