btn-2-lines
 
 
 
 
הקמת אתר אינטרנט

בניית אתר סלולר

יותר ויותר גולשים נכנסים לאתר שלכם דרך מכשירים ניידים.

אם האתר שלכם לא מותאם לסלולר, רוב הסיכויים שהגולשים יברחו לאתר אחר
.

אי אפשר להתכחש לנתונים בשוק המכשירים הניידים: הגלישה במובייל צומחת בממדי-ענק. מספר הגולשים המגיעים לאתרים באמצעות סמארטפונים וטאבלטים, עולה והולך בקצב מסחרר

  • תוך כ-3 שנים חלה עלייה של 1,421% בגלישה ממכשירים ניידים (דצמ' 2008 עד ינו' 2012 (. בשנת 2014, הגלישה מהניידים תעקוף את היקף הגלישה ממחשבים שולחניים.
  • כמחצית מהחיפושים המקומיים ("חנות נעליים בתל אביב") מבוצעים באמצעות מכשיר נייד (לעומת 20% ממחשבים שולחניים).
  • חיפושים במכשירים ניידים הם קצרים וממוקדים יותר, מכיוון שההקלדה פחות נוחה לעומת מכשירים נייחים. לעומת זאת, אם מתבצע חיפוש קולי (עם( Siri הביטויים יכולים להיות ארוכים.
  • חיפוש מהנייד הוא מוכוון-פעולה - הגולש מוכן לנקיטת פעולה תוך כשעה, בהשוואה לשבוע כשמדובר בחיפוש ממחשב שולחני (פעולה = הגעה לחנות הפיזית, רכישה מקוונת ועוד).
  • 42% מהצרכנים בעלי מכשיר נייד, משתמשים באפליקציות מבוססות-מקום לאיתור חנויות ועסקים.
  • מפרסמים בממומן עם גרסת-סלולר לאתר, מקבלים 11.5% יותר קליקים בממוצע.

מדוע כדאי להקים אתר סלולרי? צפו ותראו

איך לעצב גרסה סלולרית לאתר

הנה מספר טיפים בסיסיים שיסייעו לכם:

השתמשו בכלי אבחון – גוגל, למשל, מציעה כלי חינמי בשם how to go mo, המאפשר לכם לבדוק האם האתר שלכם ידידותי לגולשי מובייל, וכן בכלי לבדיקת מהירות הטעינה גם בגרסת הסלולר. בנוסף: אם לא אכפת לכם להשתמש באתרי החינם של גוגל, ניתן להקים אתר מותאם-מובייל גם באמצעות Blogger או Google Sites.

בחרו את הדומיין המועדף – אחת ההמלצות של גוגל בנוגע לאתרי סלולר וטאבלט, היא להקים אותם על גבי אותו דומיין כמו האתר הרגיל, ללא הפניה. למרות זאת - כמובן שניתן להקים את גרסת המובייל גם בדומיין אחר לגמרי, ולא תהיה בכך בעיה.

צמצמו תכנים – גרסת-סלולר עמוסה מדי עלולה להיות לא-ידידותית לגולשים. בניגוד לאתר אינטרנט רגיל, גרסת מובייל צריכה להיות פשוטה – חלוקה אנכית לשניים עד ארבעה חלקים, שכל אחד מהם מובחן בצורה גרפית מהאחר. כמו כן, מכיוון שהטקסטים צריכים להיות קצרים וקולעים (כי אין אחד שגולש בנייד כדי לקרוא מגילות), כדאי לכתוב בצורה הכי שיווקית ומשכנעת, על מנת להניע את הגולש לפעולה (כפתור הזמנה מקוון, חיוג מיידי ועוד).

עצבו בראש מינימליסטי – כפי שכבר צוין למעלה, גם העיצוב צריך לקחת חלק בחוויית המשתמש. מכיוון שבניידים ובטאבלטים הכול יותר קטן, גם העיצוב צריך ללכת לפי מתכונת מצומצמת זו: ניווט פשוט המורכב מחלקים נפרדים ומובחנים היטב, שניים עד ארבעה במספר. לאחר מכן בדקו באמצעות הכלי של גוגל (סעיף 1), האם העיצוב והתכנים מוצגים היטב בגרסאות המובייל.

שלבו קוד QR היכן שאפשר – באתר הרגיל שלכם, בחתימת המייל, בניירת המשרדית ועוד. הקוד ניתן לסריקה על-ידי כל מכשיר נייד מתאים, ולהגיע ישירות לגרסת המובייל בלי להקליד כתובות ובלי לבזבז זמן (ניתן להכין קוד QR לגרסת המובייל שלכם, באתרים המספקים שירות זה בחינם). דוגמה לקוד QR ניתן לראות באתר זה, בצד שמאל למעלה.

* כל הנתונים מתאימים בעיקר לארה"ב ולקנדה.
מקורות: statcounter.com, mashable.com, torsionmobile.com, iphoneincanada.ca