btn-2-lines
 
 
 
 
SEO קידום במנועי חיפוש

קישורים נכנסים

חלק נכבד מקידום אתר בגוגל הוא בניית קישורים נכנסים (Inbound Links). זהו תהליך חשוב וחיוני בהפיכת האתר לרלוונטי בתחומו, שכן בצורה זו ניתן לייצר רלוונטיות גם באמצעות אתרים אחרים.

ככל שיש יותר אתרים עם קישור לאתר שלכם, כך הוא הופך ליותר רלוונטי – הן עבור הגולש והן עבור מנועי החיפוש. זוהי מעין "הצבעת אמון" חיונית ביותר לקידום האתר במנועי חיפוש. חשוב לעשות הכול בחוכמה, אחרת אתם עלולים להסתכן בכך שהאתר יעוף מתוצאות החיפוש לחלוטין.
בניית פרופיל קישורים נכנסים לאתר

איך יוצרים קישור נכנס לאתר?

ש לזכור שכל דף אינטרנט שיקשר לאתר שלנו, נחשב כהצבעה או כתמיכה עבור האתר. למרבה המזל, האינטרנט מציע מקורות רבים ליצירת קישורים נכנסים. להלן כמה מהעיקריים ביניהם:

  • כתיבת פוסטים בבלוגים – זוכרים את "שיגעון הבלוגים" שסחף את האינטרנט עד לפני כחמש שנים? בלוגים היו ונשארו אחת מהדרכים הקלות, הפשוטות והיעילות ביותר לקבלת קישורים נכנסים. כמובן שכמו תמיד בתחום הזה, יש לוודא שהקישורים נמצאים בתוך טקסט רלוונטי לנושא שבו עוסקים.

  • פרסום באתרי מאמרים – בכמה השנים האחרונות החלה לצוץ לה תופעה אינטרנטית הנקראת "אתרי מאמרים". אתרים אלו מיועדים לכל המעוניין לפרסם מידע מקצועי אודות תחומים כאלה ואחרים, או על מנת למתג את המוצרים ו/או השירותים שהוא מספק. כדאי להשתמש באתרי מאמרים בצורה חד-פעמית, בלי להגזים.

  • מענה להודעות בפורומים – אם אתם רוצים למתג את עצמכם כמומחים בתחומכם, כדאי להיכנס לפורומים העוסקים בתחום – ולספק מהידע המקצועי שלכם. מכל הודעה שכזו ניתן להוציא גם קישור רלוונטי, שיסייע בקידום האתר במנועי החיפוש. רישום האתר באינדקסים – כמעט בכל פורטל מוביל בישראל (וואלה, תפוז ונענע למשל), יש אינדקס אתרים שבו ניתן להוסיף את האתר שלכם. הוספת האתר לאינדקסים הללו אומנם מספקת קישור נכנס מאתרים סמכותיים, אך זכרו שהוספה זו נתונה לשיקול דעתם של עורכי האינדקס.

  • קישורים הדדיים – מִצאו אתרים העוסקים בתחומים הרלוונטיים לכם, והציעו להם לקבל ולתת קישורים נכנסים אחד מהשני. כאן תבוא לידי ביטוי יכולת המשא ומתן שלכם עם בעלי אתרים אחרים. יש לזכור שאת הקישורים הנכנסים מהסוג הזה, יש לבצע בחוכמה ובזהירות יתרה.

קישורים נכנסים – עשה ואל תעשה

קישורים נכנסים הוא נושא "טעון", כיוון שאסור להתחכם איתו יתר על המידה.
הנה כמה עצות "עשה" להכנת פרופיל קישורים איכותי:

  • הוציאו קישור ממילת המפתח אותה אתם רוצים לקדם, ומדי פעם השתדלו לגוון בטקסט העוגן עצמו.
  • ודאו שהקישור נמצא בסביבת טקסט רלוונטי למילת המפתח (מאמר, למשל).
  • השתדלו לקשר מאתרים רלוונטיים, העוסקים בתחום אותו אתם מקדמים.
  • ודאו שהאתר שממנו אתם רוצים להוציא קישור – נסרק לאחרונה במנועי החיפוש.
  • הוציאו קישורים מכמה שיותר דומיינים שונים, אל כמה שיותר דפים פנימיים באתר שלכם.

לחילופין, הנה מספר כללי "אל תעשה" בנושא קישורים נכנסים:

  • אל תקשרו מתוכן שאינו רלוונטי לתחום שאותו אתם מקדמים.
  • אל תקשרו מתוך אתרים בעייתיים, כגון אתרי סקס, הימורים ועוד.
  • אל תסתירו מהגולשים קישורים בצבע הרקע או באמצעים אחרים.
  • אל תפיצו כמויות עצומות של קישורים באינטרנט; זה עלול לעשות צרות לאתר שלכם.

אין ספק שקישורים נכנסים מהווים אבן פינה בעבודת קידום אתרים. למרות זאת אין לשכוח שחציה השני של העבודה הטובה, טמון באופטימיזציה של האתר ובהפיכתו לרלוונטי בתחומים בהם הוא עוסק.

רוצים לדעת עוד בנושא או להזמין שירותי SEO עם תוצאות בשטח?
מומחי קידום האתרים של zap group ישמחו לעמוד לרשותכם.