btn-2-lines
 
 
 
 
ניהול קשר עם לקוחות
 

הכל בקול – חשיבות הקול האנושי שלכם בקשר עם הלקוח

גם בעידן הטכנולוגי והממוחשב שאנו חיים בו, אין תחליף לקשר ישיר ובלתי אמצעי בין אנשים. כל איש מכירות יגיד לכם מיד שלשיחה ישירה יש כוח אדיר וכי שימוש בטון הדיבור הנכון ובמילים הנכונות יכול לקדם אתכם מאוד. בדיוק בגלל שהיום הכל באינטרנט, במיילים, בסמארטפון, אז חשבנו שיש להדגיש את חשיבותו של הקול האנושי, בקשר עם הלקוח. זהו כלי חשוב ורב עוצמה. המשיכו לקרוא ומיד תדעו למה וכיצד לנצל זאת.

הקול כקובע את כיוון השיחה

כאשר אנו מדברים על שימוש בקול הכוונה היא בעיקר בהקשר של שיחות טלפון, כמו גם קשר ישיר ופיזי מול לקוחות ומתעניינים כמובן. בטלפון, הקול שלכם הוא הכלי היחיד המאפשר איסוף מידע והעברת הרושם הרצוי. הקול שלכם יקבע האם הלקוח יתפוס אתכם כאמינים, עד כמה אמפתיה רגשית הוא יחוש כלפיכם ועד כמה יהיה מוכן לשתף פעולה עם השיחה. בדיוק כמו שקול בטוח, אנרגטי ועוצמתי ייצור תגובה רגשית חיובית, כך ההיפך הוא נכון.

הקול הוא גורם חשוב מאוד בייחוד כאשר הקשר היחיד מול הלקוח נעשה בטלפון. הקול והאינטונציה הנכונים ייצרו אצל המאזין את הרושם המדויק שאתם רוצים להעביר, ייצרו קונספט של סמכות ואמינות שיקדמו שיתוף פעולה ופתיחות רבה יותר לביצוע עסקת קניה למשל.

היום, היקף השירותים והמוצרים שאנו רוכשים ומקבלים רק דרך קשר טלפוני הוא עצום. חשבו על כך לרגע. אתם בהחלט נדרשים להקדיש תשומת לב לנושא הקול שלכם ושל עובדיכם כדי לקדם תוצאות ולהגדיל את השורה התחתונה.
5 כללים לשיחת טלפון מוצלחת

5 כללים לשיחת טלפון מוצלחת

  1. שומעים את החיוך: חיוך עובר דרך הקול למאזין בצידו השני של קו הטלפון! מראה על השולחן תזכיר לכם לחייך וזה ישפיע לטובה על השיחות מול לקוחות ומתעניינים.
  2. ריכוז מלא בשיחה: אמנם דרך הטלפון לא רואים מה אתם עושים, אך אם לא תהיו מרוכזים רק בשיחה ובמטרות שלה, הצד השני ירגיש וזה יפגע בשיחה כולה. המאזין שומע ומרגיש הכל, בזמן שיחת מכירה או שירות, התרכזו אך ורק בשיחה.
  3. הציגו את עצמכם: חשוב מאוד להדגיש את שמכם ואת שם החברה, מיד עם התחלת השיחה. זה מגביר תחושת אמון וביטחון. כמו כן השתמשו בשמו של האדם אליו חייגתם, זה מקדם קשר אישי ותורם רבות להצלחת השיחה והתהליך כולו.
  4. התמקדו בחיובי: בטלפון לכל מילה יש משמעות. אתם רוצים להותיר רושם חיובי אצל המאזין ולהישאר בזיכרונו. חשוב להתמקד בדברים החיוביים, להשתמש במונחים חיוביים וגם להכניס הומור כאשר זה מתאים. הכל צריך להיות חיובי, בלי הפחדות ובלי ביטויים שליליים.
  5. הפגינו רגישות לצד השני בשיחה: אינטליגנציה רגשית היא כלי רב עוצמה, השתמשו בו בחכמה. הפגינו רגישות לאדם איתו אתם משוחחים. אם אתם מרגישים שלא נוח לו לדבר, הציעו להתקשר במועד אחר למשל. הדיבור צריך להיות קשוב, ברור, מתלהב במידה הנכונה ורגיש למסרים שהצד השני מעביר.
 

5 כללים לשיחת טלפון מוצלחת

ה-Small Talk היא אמנות המסייעת רבות להצלחת שיחות טלפון. זוהי שיחה קטנה והתחלתית המיועדת ליצור את החיבור הראשוני עם אדם אחר וליצור רושם ראשוני חיובי. כאן הצורך הוא בעיקר להקשיב ולהגיב לצד השני ופחות ליזום דיבור מכירתי למשל. שאלו שאלות ופתחו עניין באדם איתו אתם מדברים! במהלך Small Talk התחלתי, יש כמה דברים שחשוב להימנע מהם:

  • לא לדבר על כסף
  • לא לערבב פוליטיקה
  • לא להשמיץ או לרכל על אחרים בתעשייה
  • לא לירות מהמותן אלא לחשוב לפני שאומרים
  • לא להשתלט על השיחה
  • לא להעלות נושאים בעייתיים ורגישים ולא לחלק עצות