btn-2-lines
 
 
 
 
SEO קידום במנועי חיפוש

חשיבותו של גוגל מקומות

אם עד היום היינו רגילים לעשר תוצאות אורגניות בגוגל, הרי שלאחרונה כללי המשחק השתנו. מרגע שגוגל Places נכנס גם לתוצאות החיפוש בעברית, המיקומים האורגניים הרגילים התחילו לזוז (בחו"ל זה כבר יושם די מזמן).

כרגע זה קורה בשאילתות מקומיות בתחומים נקודתיים, אבל יש לצפות שזה יתפשט ויגיע לכלל תחומי החיפוש.
אתרים שהיו בשלושת המיקומים הראשונים, עלולים למצוא את עצמם במיקומים הנמוכים יותר, אחרי המפות של גוגל. כל זה הוא חלק מהתוכנית הגדולה של החברה להפוך על פניו את הפורמט בו ניתנות התוצאות לגולש. במקום תוצאות שיובילו לאתרים אחרים, גוגל מתכננת לתת תשובות לשאילתות שהוצבו במנוע. מידע ולא קישורים, זה הטרנד החדש.

נושא החיפוש הסמנטי חורג מעבר לשירות המפות של גוגל (מכיוון שמדובר בתוצאות חיפוש שיכללו מידע ותשובות מאינדקסים שנרכשו על-ידי גוגל, מגוגל פלוס ומרחבי האינטרנט); לכן כאן נעסוק רק בשירות ה"מקומות" עצמו ובהשפעתו על קידום אתר בגוגל.

חשיבותו של Places לקידום העסק


מכיוון שגוגל מקומות הוא מערכת נפרדת של תוצאות על גבי מפה, הקידום האורגני הרגיל של אתר העסק לא ישפיע עליו. אפשר לומר שמדובר במעין "אדוורדס", מנותק ומופרד לחלוטין מהאורגני, אלא שהמפות דווקא כן מופיעות בתוצאות האורגניות. ולא סתם מופיעות שם; הן עושות זאת על חשבונם של אתרים שקיבלו מיקומים יפים.

יוצא מכך שעסקים חייבים להתברג גם בגוגל "מקומות", אם ברצונם להופיע בתוצאות המשולבות של גוגל ("משולבות" משמע החיפוש האוניברסלי, הכולל את כל התוצאות יחד). מומחים רבים בחו"ל כבר מזמן עוסקים בתחום החיפוש המקומי (Local Search), מכיוון שהוא מופיע בגוגל חו"ל מזה זמן רב. ולמרות זאת, מצבו של החיפוש הלוקאלי כיום עדיין שקול לקידום האורגני בתחילת שנות האלפיים – סבך של ניחושים ו"אסטרולוגיות" למיניהן.

אז איך בכל זאת מקדמים עסק במפות של גוגל?


מעבר לעובדה שצריך לפתוח דף Places לכל עסק שאנו מקדמים, יש כמה וכמה פרמטרים חיוניים לקבלת דירוגים טובים. יש ויכוחים ודיונים בנוגע למרבית הפרמטרים הדרושים, אבל הנה העיקריים בהם (לפחות נכון להיום):

1. רישום העסק בגוגל מקומות

כולל אימות הפרופיל באחת משלוש הדרכים המוצעות (טלפון, SMS או דואר). יש לזכור שהפרטים שתבחרו בפרופיל יהיו מזוהים תמידית עם העסק, ולכן ציינו את הפרטים הנכונים.

2. מילוי כמה שיותר פרטים

פרופיל מלא מוביל לדירוגים טובים:
  • שם העסק המדויק (הכי חשוב) + מילת מפתח עיקרית בתחום העיסוק (למשל: פיצה דומינוס).
  • כתובת מלאה ומדויקת (הגורם השני בחשיבותו, מכיוון שמדובר בחיפוש לוקאלי).
  • כל פרטי ההתקשרות: טלפונים, פקסים, דואר אלקטרוני ואתר אינטרנט.
  • תיאור עסק מלא עם מילות מפתח קריטיות; בעיקר שם העיר ותחומי העיסוק.
  • בחירת הקטגוריות הנכונות של תחומי העיסוק.
  • שעות וימי פעילות.
  • אמצעי תשלום.
  • תמונות וסרטי וידיאו.
  • וכל מה שאפשר להוסיף.

אם לעסק יש יותר מ-10 סניפים, אפשר להעלות את כולם יחד באמצעות קובץ אקסל שניתן להוריד מעמוד הרישום.

3. אזכורים של העסק ופרטי ההתקשרות

ציטוטים המזכירים את העסק באתרים אחרים משפרים את הדירוגים. חשיבות האזכור (Citation) בחיפוש המקומי, כמעט שקולה לחשיבות הקישור הנכנס בקידום האורגני.

גוגל אוסף מידע מכל רחבי האנטרנט וממאגרי מידע ואינדקסים, ולכן יש חשיבות ששם העסק, הכתובת והטלפון יהיו זהים בגוגל מקומות, ב-zap דפי זהב, ב-144 ובשאר אינדקסים מקומיים. כמו כן גוגל בודק האם פרטי העסק מופיעים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר וכמובן גוגל פלוס.

כמובן שגם קישורים נכנסים אל הפרופיל שלכם ב"מקומות" יסייעו רבות. טיפ בנושא הזה: אם יש לכם אתר אינטרנט, קשרו את טקסט העוגן של הכתובת אל פרופיל הפלייסס של העסק. אם לעסק יש גם פרופיל בגוגל פלוס, הצבה של מספר הטלפון שמופיע בפלייסס, תקשר את שני הפרופילים יחד (פלוס ופלייסס), ותייצר זהות אינטרנטית חזקה יותר לעסק.

4. חוות-דעת וביקורות

חוות-דעת בדף הפלייסס שלכם וגם באתרים אחרים תורמות גם הן לדירוגים. מבדיקות שנערכו לאחרונה נמצא שרצוי שיהיו לפחות 5 ביקורות בדף הפלייסס של העסק, אבל החל מהביקורת השישית במספר כנראה אין השפעה כל כך גדולה (אבל ימים יגידו).

5. הוספת דף העסק ל-MyMaps

גולשים שמוסיפים את הפלייסס שלכם לקטגוריית "המפות שלי", תורמים גם הם לדירוג בגוגל מקומות.

מעבר לכך יש עוד פרמטרים רבים שעליהם נסוב הדיון, אבל נכון לעכשיו הם שוליים מדי (בעיקר מכיוון שתחום החיפוש המקומי עדיין בחיתוליו ברשת הישראלית). פשוט הקפידו לייצר לעצמכם נוכחות מלאה גם בגוגל מקומות, על מנת שהעסק יקבל דחיפה גם בתוצאות המפה בגוגל.