btn-2-lines
 
 
 
 
ניהול קשר עם לקוחות
 

למה הכרחי לך מועדון לקוחות?

החלטת לפתוח עסק, חשבת על קונספט, התייעצת עם אנשי מקצוע, בחרת מקום, לקחת הלוואה, ישבת עם אדריכל, שיפצת, תמחרת מוצרים, הדפסת מחירון וכרטיסי ביקור, החלטת על אזורי מתן השירות, ויצירת קשר עם ספקים ו... השקת את העסק!

עכשיו נשאר דבר אחד קטן - לדאוג שהלקוחות יגיעו אליך ולא אל המתחרים. על זה בסוף עומד ונופל כל עסק או חברה.

כדי שעסק יצליח הוא חייב לדאוג תמיד לשני דברים עיקריים: הבאת לקוחות חדשים ושימור הלקוחות הקיימים. מחקרים מוכיחים כי הבאת לקוח חדש תעלה פי 8 מהבאת לקוח קיים, ולכן חשוב לטפח את הקשר עם הלקוחות הקיימים. הדרך הטובה והיעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מועדון לקוחות.

מטרתו העיקרית של מועדון הלקוחות היא להניע את הלקוח לחזור ולבצע קניה או לשכור שירות נוסף. מטרה זו מושגת על ידי בניית רשימת תפוצה אליה נשלחים מסרים פרסומיים ו/או מקצועיים במייל (דיוורים/ניוזלטרים), ובנייד (מסרונים והודעות push במועדונים מבוססי אפליקציה) עם כל מה שחדש וחם בתחום העיסוק שלך; ולעתים גם באמצעות הטבות אטרקטיביות שיצדיקו את הסכמתו של הלקוח להיות מדוור.

העובדה שבמועדון לקוחות אוספים פרטים של לקוחות המגלים עניין בעסק או בבעל מקצוע מסוים, ושהלקוחות עצמם מסכימים לקבל ממך מסרים פרסומיים ישירות לנייד ולתיבת המייל הפרטי, היא כשלעצמה הישג גדול.

בעידן בו עלויות הפרסום והשיווק גבוהות, והפרסום ברוב הערוצים – האונליין והאופליין - מופיע עם המון "רעשים" סביבו, דווקא הפרסום בנייד ובתיבת המייל הפרטי נמצא בסביבה "נקייה" יחסית, מה שמאפשר את "לכידת" תשומת ליבו של הלקוח.
 
מתוך קמפיין של קיוטו
 
מתוך קמפיין של ביסטרו 56
 
מתוך קמפיין של אתניקה
 

קצת מספרים...

חשיפה לקמפיין פרסומי במייל עומדת על כ-35% (!); למעשה, 1/3 מהמדוורים פותחים את הדיוורים ונחשפים למסר הפרסומי שאותו רוצים להעביר. חשיפה גבוהה ולאורך זמן מושגת על ידי קמפיינים מעניינים, מסקרנים, שגורמים ללקוח להמשיך לרצות לשמוע מאתנו.

בנייד אנחנו כבר מדברים על חשיפה של כ-100%. למרות החשיפה הכמעט מוחלטת, הניסיון מלמד שיש להיזהר עם פרסום זה מאחר שהוא עדיין נחשב לחודרני יותר מהשאר. עם זאת, להטבות אטרקטיביות, לאירועים מיוחדים או לכל דבר יוצא דופן - הסמארטפון הוא בהחלט הפלטפורמה הפרסומית המתאימה.

כמובן, ככל שאחוז החשיפה גבוה יותר, כך המימושים יהיו גבוהים יותר. מימושים בעקבות קמפיין עומדים על 3-2%; כאשר יש מבצע מטורף במיוחד, האחוזים יעלו יותר ויכולים אף להגיע ל-65% (מניסיון!).

בנוסף, באמצעות מועדון לקוחות איכותי, מבוסס מערכות מתקדמות (לאו דווקא יקרות), ניתן ללמוד על הלקוח - על העדפותיו והרגליו, ובדרך זו לשלוח אליו פרסום הממוקד לו, דבר המניב בהכרח יחס המרה גבוה פי כמה וכמה מפרסום כללי.

היכולת לבצע זאת, יחד עם עלות השירות והתפעול הנמוכים יחסית - בטח בהשוואה לתועלת הגבוהה - הופכים כלי זה למוביל וליעיל במיוחד בשימור לקוחות העסק.
לאתר שלנו >>
לינק לגלריית עבודות >>


נכתב ע"י תהילה אברהם-שר- ראש צוות מועדוני לקוחות | zap group