btn-2-lines
 
 
 
 
SEO קידום במנועי חיפוש

מחקר מילים מקצועי - המפתח לקידום איכותי

כבר ציינו לא פעם שמשמעות המונח קידום אתרים היא רלוונטיות – הן בתוך האתר המקודם והן מחוצה לו. על מנת להשיג את הרלוונטיות הכל כך נחוצה הזו, עלינו להכיר את האתר ואת התחום שבו הוא עוסק. רק לאחר מכן נוכל להתחיל לבצע מחקר מילות מפתח, שיאפשר לנו לבחור את המילים הרלוונטיות והטובות ביותר לקידום.

כשמדובר במחקר מילים אין הרבה מקום לטעויות. הדבר צריך להתבצע ביסודיות ובמקצועיות, אחרת נקבל בדיוק את התוצאה ההפוכה – חוסר רלוונטיות. מחקר מילות מפתח הוא לא בחירה אקראית של מילים, שנראות לנו הכי מתאימות לאתר.

מחקר מילות מפתח – קורס מזורז

 
מחקר מילים מקצועי לוקח בחשבון את תחום העיסוק של האתר, את היררכיית הדפים הפנימית באתר ואת מידת התחרות בתחום. כל אלו חייבים להתבצע לפני מחקר המילים עצמו, כיוון שהוא מבוסס על המידע הזה מלכתחילה. כל הקידום מעתה והלאה יתבסס, ברובו, על מחקר מילות המפתח שנעשה – ולכן חשוב לעשות אותו מקיף, יסודי ומדויק עד כמה שניתן.

 
מחקר מילות מפתח
 
בהנחה שמהות האתר ותחום עיסוקו ברורים לנו, כעת עלינו למצוא את מילות המפתח המתאימות לכל דף ודף באתר. לשם כך ניעזר בכלי מילות המפתח של Google – אפליקציה חינמית האומרת לנו כמה חיפושים מבוצעים עבור מילים כאלה ואחרות. ישנן גם אפליקציות ותוכנות נוספות בהן ניתן לבצע מחקר מילות מפתח, הכול בהתאם לשיקולינו השונים (אגב, במידה שמשתמשים בכלי המילים של גוגל, התוצאות יתאימו בעיקר לקידום אתרים בגוגל ולא במנועי חיפוש אחרים).
לדוגמה:
אם האתר שאנו מקדמים עוסק בנעליים, ויש בו גם חלוקה לקטגוריות שונות – נקליד בכלי מילות המפתח את כל הביטויים הרלוונטיים שעליהם אנו חושבים, פלוס הביטויים שקיימים באתר. למשל: נעליים, נעלי גברים, נעלי נשים, נעלי ילדים, נעלי ספורט.

כלי מילות המפתח יספק לנו נתונים מספריים, ויאמר לנו כמה פעמים בחודש הגולשים מחפשים כל מילה. ככל שיותר מחפשים מילת מפתח מסוימת, כך היא רלוונטית יותר ושווה להשקיע בה בקידום האתר (ובדרך כלל היא תהיה גם קשָה יותר לקידום, אולם לא בהכרח).

אחרי שמצאנו כמה עשרות מילות מפתח רלוונטיות (או אפילו מאות ואלפים, תלוי בזמן ובסבלנות העומדים לרשותנו) – נברור מביניהן את מילות המפתח החשובות ביותר לקידום האתר. השיקולים יכולים להיות נפח חיפושים חודשי, רלוונטיות לתחומי עיסוק האתר ועוד. מרגע שבחרנו את המילים העיקריות בהן נקדם את האתר, ניתן להתחיל לבצע אופטימיזציה באתר ומחוצה לו.

יישום של מחקר המילים באתר

לאחר שבחרנו את כל מילות המפתח הרלוונטיות לאתר, נתחיל ליישם אותן בכל דף ודף. מילת המפתח החזקה ביותר – דהיינו זו שמחפשים הכי הרבה – תיושם, בדרך כלל, בעמוד הבית. אין חובה לעשות כן, אך מכיוון שעמוד הבית בכל אתר הוא בדרך כלל הדף החזק ביותר, שם ניישם גם את מילת המפתח החזקה ביותר.

כך נמשיך הלאה ביישום מילות המפתח בכל שאר הדפים ("אופטימיזציה", או "מיטוב" בעברית). ואם נשתמש בדוגמה של אתר המוכר נעליים: מילת המפתח "נעלי גברים" תיושם בדף העוסק בתחום זה, הביטוי "נעלי נשים" בדף הרלוונטי לו - וכן הלאה.

צפיפות מילות-מפתח

בתחילת דרכה של תעשיית ה-SEO, רבות דובר אודות המושג "צפיפות של מילות מפתח" בעמוד מסוים. אנשים רבים היו בטוחים שאם ידחפו בכוח בעמוד את המילה הדרושה, לפחות אלף פעמים, גוגל יחשוב שהעמוד רלוונטי בטירוף. בנוסף, לכולנו זכורה תגית Meta Keywords הוותיקה והקשישה, שגם אותה נהגו להספים באינסוף מילים, כדי להגדיל את הרלוונטיות של העמוד.

הימים הללו פסו ועברו מן העולם. לא רק שגוגל הודיעה רשמית לפני מספר שנים, שהיא כבר אינה מתייחסת יותר לתגית מילות מפתח (ובעצם, גם לא ממש לתגית התיאור) - אלא שכל נושא צפיפות המילים הפך להיות אליה וקוץ בה - עמוד עם יותר מדי מילים עלול להיחשב ספאם; עמוד עם פחות מדי מילים עלול להתגלות כלא רלוונטי לתחומו. אז מה עושים?

מפסיקים לחשוב כמו מכונה ומתחילים לחשוב כמו בן-אדם. כאשר הגולש נכנס פנימה לעמוד, מתוך מילת מפתח מסוימת שהקליד במנועי החיפוש, הוא מצפה למצוא את התוכן הרלוונטי שאותו חיפש. זה הכול. לפיכך - כאשר כותבים עמוד בנושא מסוים, צריך לכתוב שיווקי ומשכנע, בלי לכפות את מילות המפתח על התוכן. המילים כבר יגיעו מעצמן, ואין צורך לאלץ אותן אל תוך הטקסט. יותר חשוב שהתוכן יהיה מעניין, משכנע ואף ויראלי - מאשר שיכיל את מילת המפתח בצפיפות של 5%.

אומנם מחקר מילים מקצועי, מדויק ואמין, הוא ערובה חיונית לקידום אתרים מוצלח; אבל היזהרו מהפיתוי להספים את עמודי האתר שלכם במילים. פשוט צרו תוכן שמיועד לגולש.