btn-2-lines
 
 
 
 
SEO קידום במנועי חיפוש

ניתוח אתר

מה הגולשים עושים באתר שלכם

  • איך נדע האם האתר שלנו חשוף לגולשים?
  • האם הגולשים שמגיעים לאתר מוצאים את מה שחיפשו?
  • מהי כמות הגולשים הנכנסים לאתר בתקופות זמן מוגדרות?
  • מהיכן הגיעו הגולשים לאתר – ממנועי חיפוש? מפרסומות ומבאנרים?
  • האם הגולשים עושים את מה שאנו רוצים (המרה) - ממלאים טפסים, מבצעים רכישה ועוד?
אומנם כבר יש לכם אתר אינטרנט ואולי גם שירותי קידום בגוגל, אבל כעת מגיע השלב שבו תרצו לדעת האם ההשקעה הכספית משתלמת בסופו של יום. אתר עסקי שאינו מניב לידים (לקוחות פוטנציאליים), או אינו מספק את המידע הנחוץ – הוא אתר לא יעיל. כמעט כמו חלון ראווה שאף אחד אינו רואה.

על כל השאלות הללו – וגם על שאלות דומות נוספות – ניתן לענות באמצעות שימוש בשירותי "ווב-אנליטיקס". המונח הזה הפך לשם גנרי בתחום קידום האתרים, והוא עוסק בניתוח תנועת הגולשים באתרי אינטרנט.

מדדי-אנליטיקס עיקריים


ישנן תוכנות ואפליקציות לא מעטות לניתוח תנועת גולשים, אך הידועה והנפוצה ביותר כיום היא Google Analytics (בעיקר כיוון שזהו שירות חינמי ואפקטיבי ביותר). כדי לנתח ביעילות את תנועת הגולשים באתרכם, ועל מנת להפיק מכך לקחים לביצוע שינויים באתר – יש מספר מדדים חשובים שראוי לשים אליהם לב.

להלן המדדים העיקריים שאליהם כדאי להתייחס, כפי שהם מוצגים בגוגל אנליטיקס:

  • מספר הביקורים באתר (Visits) – כל גולש שנכנס לאתר בכל תקופת זמן, כולל גולשים ששבו וחזרו לבקר באתר.
  • מספר הצפיות בדפי האתר (Page Views) – מספר הדפים הכולל בהם ביקרו סך כל הגולשים באתר. מדד זה מתקשר ישירות למדד נוסף, המציג בכמה דפים בממוצע ביקר כל גולש.
  • אחוז הנטישה (Bounce Rate) – האם מרבית הגולשים באתר נכנסו אליו דרך עמוד מסוים, ולא המשיכו לעמודים נוספים? אם כך הרי שלעמוד זה יש אחוז נטישה גבוה מאוד, וכדאי לבדוק מדוע. לא תמיד הדבר מצביע על בעיה; לכן צריך לדעת כיצד לשלב בין נתון ה-BR לנתונים אחרים, כגון זמן שהייה ועוד.
  • זמן שהייה ממוצע באתר (Avg. Time on Site) – כדאי ורצוי שאורכו של ביקור ממוצע באתר יעמוד על דקה ומעלה. הדבר מעיד על אתר טוב ויעיל, שמציע לגולש את מה שחיפש.
  • מבקרים חדשים לעומת מבקרים חוזרים (New vs. Returning) – מתוך סך כל המבקרים באתר, כמה מהם שבו לביקורים חוזרים, לעומת כמה מהם הינם מבקרים חדשים שהגיעו פעם ראשונה.
  • מקורות התנועה לאתר (Traffic Sources) – הפילוח נחלק לכמה סוגי מדדים: תנועה מתוך מנועי חיפוש (Search Engines); תנועה מאתרים אחרים (Referring Sites); תנועה ישירה (Direct Traffic) מהקלדת כתובת האתר בדפדפן או מתוך המועדפים; וכן תנועה ממסעות פרסום כאלה ואחרים, כולל AdWords. במדד זה ניתן לראות גם אילו מילות מפתח הפנו את הגולש לאתר, ולאיזה דפים בדיוק.
  • ניתוח לפי תוכן האתר (Content) – שילוב של מספר מדדים, כגון תוכן לפי כותרת הדף; דפי נחיתה עיקריים שאליהם הגיעו גולשים; דפי היציאה (Exit Page) מהם הגולשים עזבו את האתר לאחר שביקרו במספר עמודים ועוד.
  • יעדי המרה (Goals) – המרה מתרחשת כאשר הגולש מבצע פעולה באתר. מדד זה מאפשר לקבוע יעדים לביצוע באתר, ומעקב אחרי הביצוע בפועל על ידי הגולשים: מילוי טפסים, לחיצה על אזורים מסוימים, ביצוע רכישות מקוונות ועוד. יעיל ביותר למדידת החזר ההשקעה של העסק (ROI) ולשיפור יחסי ההמרה (CRO).
  • In-Page – כמות הקליקים שבוצעו בעמוד מסוים באתר (מוצג באחוזים). מאפשר להבין היכן מקליקים הגולשים, והאם כדאי למקם מחדש אלמנטים מסוימים באתר, שעליהם מקליקים יותר או פחות.

כמובן שישנם עשרות מדדים נוספים אחרים, ולמעשה גוגל אנליטיקס מציף אותנו בנתונים רבים מספור (כולל אפשרות להכנת דוחות מותאמים-אישית). צריך לדעת במה להתמקד על מנת להוציא את המרב ואת המיטב מהאתר שלכם. כיוון שווב-אנליטיקס הוא תחום כל כך נישתי, סבוך ומורכב, ישנם אנשים שזה כל מקצועם – ניתוח הפעולות הנעשות באתר על ידי הגולשים. אבל זה כבר נושא למאמר נוסף, שיבוא בעתיד.

מומחי קידום האתרים של zap group ישמחו לעמוד לרשותכם.