btn-2-lines
 
 
 
 
הקמת אתר אינטרנט

עיצוב דפי נחיתה

דף הנחיתה הנכון יכול למכור המון

לפעמים לא צריך אתר שלם, של עשרות ומאות דפים. לפעמים מספיק דף נחיתה אחד מיוחד, המעוצב כמו שצריך ומייצר לכם פניות או כל פעולה חשובה אחרת.

האם דף הנחיתה עובד עבורכם?

זו השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בסופו של יום. גם דפי נחיתה בעלי עיצוב מינימלי ביותר, יכולים להתגלות כמכונות מכירה משומנות.

מתי להשתמש בעמוד נחיתה?

  • כשיש לכם קמפיין ממומן במנועי החיפוש.
  • כשאתם מפרסמים באנרים באתרי תוכן ומדיה.
  • כשאתם לא רוצים אתר שלם, אבל כן רוצים מקור ללידים.

מה זה בכלל עמוד נחיתה

בסופו של דבר, דף נחיתה טוב הוא כמו פרסומת צבעונית בעיתון - כותרת גדולה שאי אפשר להתעלם ממנה, אימג' דומיננטי, קצת תיאורים והנעה חזקה לפעולה.

אם אתם לא בטוחים איזה דף נחיתה אתם צריכים, כדאי לפנות לאנשי מקצוע לקבלת ייעוץ. אתם לא רוצים להשקיע כסף, זמן וסבלנות רק כדי לגלות, שבסופו של דבר הגולשים נטשו וברחו אל המתחרים. כמו בכל דבר בחיים, גם בניית דפי נחיתה צריך לדעת לעשות בחוכמה.

כדי שדף הנחיתה יעבוד, עליו להיות מעוצב בצורה מסוימת ולהכיל טקסט שמנוסח בצורה מסוימת. וזאת מדוע? מכיוון שכאשר אנו מפרסמים מוצר או שירות ספציפיים, אנו רוצים שהגולש יבצע פעולה אחת בלבד – יצור קשר, ימלא פרטים בטופס, יוריד קובץ כלשהו ועוד. למעשה, כל פעולה שאנו מגדירים כחשובה לנו, לקמפיין ולעסק – היא הפעולה שדף הנחיתה אמור להוביל אליה את הגולש. פעולה שכזו נקראת "המרה".

איך לייצר דפי נחיתה יעילים וממירים

הרעיון הכללי הוא שאם מצאתם משהו שעובד – השתמשו בו (גם אם זה חדש ולא מוּכָּר; העיקר שיביא את התוצאה הרצויה לכם, ובתנאי שאין אתם עוברים על החוק ופוגעים בצד כלשהו). החוק הוא שאין שום חוק, וזה אחד הדברים בהם צריך לדבוק.
נסכם בקצרה את שלושת הרכיבים החשובים בכל דף נחיתה יעיל:

עיצוב פשוט – עם דפי נחיתה אי אפשר להתחכם; ברגע שתנסו עיצוב עמוס מדי, שיגרום לעיניו של הגולש לזגזג ימינה ושמאלה כדי להבין מה צריך לעשות – אתם עלולים לאבד אותו ואת סבלנותו. צרו עיצוב פשוט, של לא יותר משניים עד שלושה חלקים עיקריים (רצוי שכל אחד מהם יהיה תחום במלבן בצבע אחר, כי גושי צבע מכוונים את העין הרבה לפני שהטקסט עושה זאת).

טקסט מוֹכֵר – בדף נחיתה אין מקום להתחיל לספר על אבא של אבא, שהקים את העסק לפני 50 שנה. אתם צריכים לגרום לגולש להבין לאן הגיע ומה הוא הולך לקבל. את זאת ניתן לעשות באמצעות שלושה רכיבי טקסט עיקריים, שנסמכים על תמצות של שיטת: AIDA

- כותרת אטרקטיבית שמבהירה לגולש למה הוא פה ולמה שווה לו להיות פה;

- פסקה קצרה או תיאור בנקודות של מה הוא הולך לקבל (או לחילופין - מה הוא יפסיד אם לא ימשיך את התהליך;(

- הנעה לפעולה שקוראת לגולש לבצע את מה שעליו לבצע באתר –"הירשם", "צור קשר" ועוד.

מעקב וסטטיסטיקה – בלי מעקב אחרי ביצועי דף הנחיתה שלכם, לא תוכלו לדעת מה קרה שם בפועל. ייתכן שהגולשים נכנסו, איבדו עניין ויצאו ישר החוצה. במקרים כאלה לא מספיק לשים קוד מעקב רק בדף הסיום של מילוי הטופס או של הורדת הקובץ; כדאי ורצוי לשלב תוכנת מעקב מסודרת, דוגמת גוגל אנליטיקס או תוכנה אחרת.

בצורה כזו תוכלו לעקוב אחר המתרחש בתוך הדף, תראו דפוסי הקלקות ואף תוכלו לייצר משפכי-פעולה. בעזרת Website Optimizer תוכלו לייצר כמה גרסאות של אותו דף, כשבכל גרסה שינוי קטן שיכול להעלות או להוריד את אחוז ההמרות. ברגע שאתם עולים על שינוי שמעלה את ההמרה, אתם יכולים לזרוק את שאר הגרסאות ולדבוק בגרסה שעובדת. וכך הלאה והלאה, באופטימיזציה שנמשכת כל עוד אתם מעוניינים לייצר עוד ועוד לידים.