btn-2-lines
 
 
 
 
SEO קידום במנועי חיפוש

קישורים יוצאים

לכל מקדם אתרים בגוגל ברורה החשיבות הטמונה בקישורים נכנסים לאתר. אך כאשר עוסקים בנושא קישורים יוצאים (Outbound / External Links), אין החשיבות הזו כה מובנת מאליה. מדוע? כיוון שקישורים מסוג זה נחשבים ככאלו ה"גונבים כוח" מהאתר שלנו.

קישור הוא מעין "הצבעה", המפנה כוח לאתר שאליו מופנה הקישור (אגב - גם קישורי NoFollow חשובים על מנת ליצור פרופיל קישורים טבעי, למרות שבפועל הם לא מעבירים Link Juice).
אם נשלב באתר שלנו יותר מדי קישורים יוצאים – אנו עלולים לפגוע בו או לגרום למנועי החיפוש לחשוב שמדובר בחוות קישורים. אם נשלב פחות מדי, זה ייראה חשוד ו"נקי מדי". אז איפה עובר פה הגבול?

קישורים יוצאים

סוגים של קישורי Outbound

 
בכל אתר ישנם שני סוגים עיקריים של קישורים יוצאים:

1. קישורים יוצאים פנימיים - מובילים מדף מסוים באתר לדף אחר באותו אתר.
2. קישורים יוצאים חיצוניים - מובילים לאתרים אחרים.

קישורים יוצאים לדפים פנימיים באתר, מיועדים להסדרת היררכיית העמודים. הדף החשוב ביותר, הנצפה ביותר והחזק ביותר בכל אתר הוא (בדרך כלל) עמוד הבית. זהו העמוד הראשי, וכדאי שמרבית הקישורים היוצאים הפנימיים באתר, יפנו אליו בראש ובראשונה.

קישורים יוצאים מהסוג הזה, הם גם עדות טובה לרלוונטיות של מילת מפתח בעמוד מסוים. אם החלטנו לקדם את עמוד 2 באתר במילת המפתח "שירותי ניקיון", הרי שכל קישור פנימי מהביטוי הזה צריך להוביל לעמוד הספציפי שאותו אנו מקדמים במילה זו. אם נקשר את הביטוי בכל פעם לעמוד אחר באתר, הרי שהדבר שקול כנגד העובדה שאפילו האתר עצמו אינו "יודע" איזה עמוד עוסק באיזה תחום. והרי לכם שוב חשיבותה של רלוונטיות בקידום אתרים.

קישורים יוצאים לאתרים חיצוניים נחשבים "פחותים" במעמדם, כיוון שהם אלו ש"גונבים" את ה- PR של הדף שממנו הוצאנו אותם. אבל אם נחשוב כמו גולש המעוניין במידע רלוונטי, נגלה בעצם שהדבר משרת את מטרותינו.

אומנם קישורים יוצאים לאתרים אחרים אכן "מפזרים" את כוחו של הדף המקשר; אך אם הם מובילים לאתרים רלוונטיים נוספים – הדבר מוסיף לאמינות האתר המקשר, ומגדיל את סמכותו בתחומי עיסוקו. אומנם קשה לומר זאת בבירור, אבל נראה שקישורים יוצאים הפכו למדד חיוני יותר בתחום קידום האתרים (בעיקר ככל שהדבר נוגע למנוע החיפוש Google).

מתי לא כדאי להשתמש בקישורים יוצאים?

בעיקר כאשר מדובר בדף נחיתה ייעודי, שמטרתו לבצע המרה מוצלחת מגולש לרוכש (או במרבית המקרים – מגולש לממלא טופס מקוון). דף נחיתה שמטרתו לגרום לגולש לבצע פעולה מסוימת, אסור לו שיכלול קישורים כלל – נכנסים או יוצאים. הדבר רק מסיח את דעת הגולש, שברוב המקרים ילחץ על הקישור, וייצא מדף הנחיתה בטרם הספיק לעשות את הפעולה הדרושה.

מעבר לכך, קישור יוצא חיצוני אינו יעיל להגדלת זמן השהייה של הגולש בדף (בניגוד לקישור יוצא פנימי, שלפחות מוביל לדף אחר באותו אתר). הקטנת זמן השהייה בדף מסוים באתר, מגדילה את פרמטר הנטישה (Exit Page), שמצדו עלול להעיד (בשוגג) על חוסר שביעות רצון מהקיים בעמוד. בכך אנו מונעים מהגולש לקבל את המידע הדרוש לו, ו/או לבצע את הפעולה בה אנו מעוניינים (למלא טופס, לרכוש מוצר ועוד).

צפיפות קישורים בעמוד

שילוב קישורים יוצאים באתר שלנו, יכול לתרום לקידומו במנועי החיפוש, ובתנאי שעושים זאת ביד מקצועית ובחוכמה. אין זה טבעי להקים אתר ולא לקשר כלל לאף אתר אחר; בהתאם לכך עולה חשיבותם של קישורים המוציאים את הגולש מהאתר שלנו לאתרים רלוונטיים נוספים.

מהצד השני גם ראוי לזכור שאסור להציף את העמוד ביותר מדי קישורים יוצאים. עד לא מזמן, היה נהוג להגיד בתעשיית ה-SEO שאפשר לשלב עד 100 קישורים יוצאים בכל עמוד. המספר הזה מגוחך, מכיוון שבעמוד של 1,000 מילים נמצא את עצמנו מוצפים בקישור אחד על כל 10 מילים, בערך.

בדיוק כמו בנושא צפיפות מילות מפתח, גם פה אין צורך להתעסק במספרים ולעשות מהקישורים היוצאים עניין טכני. ברגע שנפסיק לחשוב כמו מכונה ונתחיל לחשוב כמו בני-אדם, נבין בצורה אינטואיטיבית מתי כדאי להוציא קישור ולאיזה אתר. לכן - הוציאו קישורים לאתרים אחרים בהתאם לתוכן ולהיגיון שלכם כגולשי אינטרנט, והדבר רק יתרום לעמוד הספציפי ולאתר בכלל.